Rebranding gemeente Herenthout
Herenthout is een enig dorpje in de Antwerpse Kempen. Voor de rebranding ging het terug naar de basis, vond het zichzelf weer uit. Het is klein en heeft nog een echte kern die leeft met daarrond een groene zone, die ook leeft. Het staat op zichzelf (is geen fusiegemeente), geen slaapdorp en de lintbebouwing is in vergelijking met andere dorpen relatief beperkt. De mensen kennen er elkaar, het verenigingsleven tiert welig en door het jaar zijn er heel wat dingen te doen. Denk maar aan Carnaval, Clamotterock, de Parkfeesten etc. Kortom, Herenthout leeft en doet dat heel graag.
De slogan
Die verbondenheid zit in de slogan. Dat is Herenthout en dat wil het in de toekomst nog zijn. Je kan er jezelf zijn, je aansluiten bij een vereniging, werken aan je toekomst, iedereen is er gelijk. Bovendien is het er nog gezellig ook. Fijn je terug te zien!
Het logo
Die kleinheid zit in de rode stip. Het is de plaatsaanduiding “Daar is het te doen!”. Daar leeft het, daar ben je welkom en zien we je graag terugkomen. De medeklinkers van hoe de Herenthoutenaren “Huirtuit” uitspreken benadrukken de uniciteit van het dorp. Wil je erbij horen? Dan zijn die letters alvast een eerste aanzet. Geen enkele letter is trouwens hetzelfde: groot, klein wat maakt het uit. Iedereen is anders en dat vinden ze daar juist fijn. Het is als een vlag waarachter de fans zich scharen. Of zie je eerder een geanimeerde kwieke uitroep? Ook goed!
Gebruik je het logo op een gekleurde achtergrond, dan zie je pas echt dat Herenthout een dorpje met een ‘hoek af’ is.
Voor ons was deze rebranding van de gemeente Herenthout een heel fijne ervaring. We zijn trots op het resultaat!