Oud Logo Project OneNieuw Logo Project One

 

Rebranding Project One

Project One is een hvac- en pipingbedrijf uit de Kempen. Zaakvoerder Christoph kiest zijn projecten, die doorgaans uitdagend zijn, zorgvuldig uit. Opdrachten die nood hebben aan een creatieve en stabiele oplossing, daar gaan we voor, zo zegt hij. Het werk wat wij leveren mag geen belemmering zijn om de meest gewaagde industriële projecten te bouwen. Door de oplossing van Project One wordt hun bouwconcept mogelijk. Prikkelend, toch?

 

Project One: een nieuwe look and feel

Het oude Project One is niet meer. Van een bedrijf dat zich richtte op loodgieterij voor de particuliere markt, naar een echte creatieve specialist. Geen alleskunner meer, wel een focus op ingewikkelde projecten waar expertise voor nodig is.Dat is precies wat Project One biedt. En dat moest ook zo geuit worden. De hele branding werd omgegoooid. Van een ouderwets imago naar een unieke eigentijdse look and feel. Met oog voor de complexiteit maar ook evenwicht binnen de creativiteit.

website Project One

 

Uitdaging:

Project One had een oubollige en te complexe uitstraling. Dit imago weerspiegelde niet meer de expertise en de creativiteit waar ze zo naar op zoek zijn. Er was een grote nood aan een nieuwe merkidentiteit om het bedrijf de juiste uitstraling te geven.

Oplossing:

Om deze uitdaging aan te gaan, hebben we een uitgebreide rebranding uitgevoerd. Dit omvatte:

  • Een nieuw logo: Het oude logo werd vervangen door een modern ontwerp dat de technische en creatieve expertise symboliseert.
  • Een nieuwe huisstijl: De kleurenpalet, typografie en beeldtaal werden vernieuwd om een frisse en professionele uitstraling te creëren.
  • Een nieuwe tone of voice: De communicatie werd aangepast naar een heldere en toegankelijke stijl, waarbij complexe technische informatie op een begrijpelijke manier wordt uitgelegd.

De rebranding van Project One was een groot succes en heeft geleid tot:

  • Een verhoogde merkbekendheid: Het moderne en aantrekkelijke ontwerp van Project One valt nu veel beter op bij potentiële klanten.
  • Een versterkt vertrouwen: Het nieuwe imago straalt expertise en professionaliteit uit, waardoor klanten meer vertrouwen hebben in de diensten van Project One.
  • Een betere positionering: Project One wordt nu gezien als een innovatieve en betrouwbare hvac- en pipingpartner.

Services:

Brand DNA, Brand positioning, Brand definition, Merkpersoonlijkheid, Tone of voice, Logo + identity design

redesign Logo Project One

 

logo Project One toegepast

 

Notitieboekje Project One

 

Adreskaartjes

 

nog adreskaartjes

 

Zo zou het t-shirt er kunnen uitzien

 

camionette Project One
verhoudingen logo
Kleurwaarden Stoer Groen
Kleurwaarden Verrassend Oranje

 

logo zwart wit
wit logo op groene achtergrond
wit logo op oranje achtergrond
logo Project One