Max – Projectbranding
Maxx Intermodal (nu Rhenus Intermodal Systems genaamd) is gespecialiseerd in het organiseren van containervervoer.
Ze bieden steeds de meest optimale, logistieke oplossingen aan hun klanten. Bovendien sporen ze hun medewerkers aan om zo creatief, betrokken en flexibel mogelijk te zijn.
Interne projecten rond een centraal thema is niks nieuws voor Rhenus Intermodal Systems. Het concept van projectbranding is gekend, zo halen ze sneller resultaat en blijft de sfeer optimaal.
Klant:
Rhenus Intermodal
Categorie:
Projectbranding, mascotte, baseline, illustraties, layout, posters, handleiding, stickers
Vraag
Kurt (Rhenus) vroeg aan Hey Hey om een concept te bedenken rond veiligheid en voornamelijk veiliger transport. Een positief verhaal dat makkelijk te verstaan is. Een dat geldt voor zowel de klant, de chauffeur als voor alles op het traject.
Oplossing
Veiligheid is een aandachtspunt in de logistieke sector. Er is altijd ruimte voor verbetering. Hey Hey ging aan de slag en presenteerde een mascotte, baseline en een campagneconcept. Het project kreeg de naam ‘True Heroes drive safe’ en Max, de lieve positieve superheld, werd aangeduid als mascotte.
Het concept werd uitgewerkt. Max werd voorgesteld in verschillende situaties waar hij het goede voorbeeld geeft of duidt op de gevaren. Hij drinkt niet en gebruikt nooit een smartphone achter het stuur. Een echte gentleman, altijd hoffelijk en beleefd, krachtdadig als het moet. Hij respecteert rij- en rusttijden en houdt voldoende afstand. Hij houdt contact met de dispatching en volgt de instructies vlot op. Parkeren doet hij op beveiligde plaatsen en hij houdt rekening met de dode hoek.
Het geheel werd geimplementeerd in een handleiding voor chauffeurs, posters, flyers, stickers etc. Wist je dat er iemand van het personeel zich graag verkleedt als Max?