Of hoe uw bedrijf mee evolueert en groeit.
Bedrijven voeren regelmatig transformaties uit in het merk. Voor de buitenwereld zijn die soms onzichtbaar. Bijvoorbeeld een logo verandert van kleur of er wordt voor een ander lettertype gekozen.
Rebranding daarentegen, gaat over je bedrijf letterlijk een grote make-over geven. Zowel que inhoud als qua uitstraling. Een bekende vorm is bijvoorbeeld de verandering van ‘Belgacom’ naar ‘Proximus’. Andere naam, andere huisstijl, andere boodschap. Het zorgt er voor dat de huidige uitstraling van je bedrijf veranderd. Je laat zien dat je mee evolueert.
De 5 belangrijkste redenen om een rebranding te overwegen zijn:
- afstappen van een verouderd imago
- een nieuwe doelgroep bereiken
- jouw bedrijf is geëvolueerd
- de markt veranderd
- meer onderscheiden van je concurrenten
Rebranding voorbeelden?
kijk hier even: make over AMR
of hier: Brand New (blog)
Wil je meer weten over rebranding? Geef gerust een seintje!