Rebranding AMR
AMR zijn echte specialisten als het gaat om elektrische aandrijvingen. Zo een elektromotor is dan ook het hart van een machine die dag en nacht moet blijven draaien. Michael en Annelies, zaakvoerders van AMR, wilden deze gedrevenheid en passie beter communiceren. Ze zaten met een verouderd imago. De nood om hun uniek verhaal op een betere manier te vertellen was groot.
Vraag
Electromotoren moeten draaien. Continu, constant op tempo en zonder haperen. Daar zijn ze bij AMR zeer goed van op de hoogte.
De oude identiteit van AMR dateerde al van de jaren ’90 van vorige eeuw. Toen Annelies en Michael het roer overnamen vonden ze het dan ook hoog tijd voor een rebranding. Weg van het oude, op naar het nieuwe!
Oplossing
AMR weer uitvinden, vanuit het hart met een helder toekomstbeeld. Een stevige positionering en een heldere differentiatie. Zowel online als offline. De visuele identiteit bijschaven en alles passend maken bij het merkverhaal. De basiskleuren bleven, maar kregen gezelschap van een verwijzing naar roterende bewegende elementen. Alles eenvoudiger, moderner, maar vooral meer van deze tijd. Niet teveel toeters en bellen maar helder en duidelijk. Tevens werd de nieuwe baseline aangepast van ‘Machinery in motion‘ naar De aandrijfspecialisten. Want dat zijn ze ook, ze hebben expertise, ervaring en heel veel kennis in huis.