Bollihoppa – Rhenus Projectbranding

Rhenus Intermodal Systems is gespecialiseerd in het organiseren van containervervoer. Ter land ter zee en in de lucht, als het moet. Ze zetten zich in om twee doelen na te streven. Allereerst proberen ze de meest  optimale, logistieke oplossingen te bieden aan hun klanten. Daarnaast proberen ze hun professionals zo goed mogelijk te inspireren om zowel creatief, betrokken als flexibel te zijn.

Bollihoppa Clean Air
Rhenus - Bollihoppa
Bollihoppa Cycling to work

Vraag

Rhenus Intermodal transporteert containers over land, zee en in de lucht. Ze wil mee bouwen aan een milieuvriendelijkere wereld. Dat er ruimte is om groener te werken, is voor hen overduidelijk. Maar hoe maak je er een positief verhaal van? En nog belangrijker: Kan je interne en externe medewerkers aanzetten om hieraan mee te werken?

Oplossing

Hey Hey ging in gesprek met Kurt (Rhenus). Er werd een nieuw project met bijhorende branding voorgesteld. Hier hoorde een slogan en mascotte bij. De veelzijdige Bollihoppa leek hier ideaal voor. Met zijn krachtige woorden: ‘Inventief, unisex, flexibel, Bollihoppa vindt een oplossing’ werd Bollihoppa intern gecommuniceerd als aanzet voor een meer ecologische levensstijl. Rhenus stimuleert een breed spectrum: minder plastic & papier, met de fiets naar het werk, telemeetings, sorteren en recycleren … Intern sloeg het aan, mensen begonnen op hun gedrag te letten en supporterden voor anderen, om het ook te doen. Extern werd in de communicatie verwezen naar de geleverde inspanningen én de behaalde resultaten. Wist je dat ze een apart ecologisch sponsorproject op poten hebben gezet? En op beurzen liepen mensen trots rond met een ecologische tote bag. Cool!

https://www.rhenus-intermodal-systems.com/en/

Bollihoppa Bag
Rhenus project doelstellingen verklaard en uitgelegd
HSE brochure
stickers om de projectbranding kracht bij te zetten
schetsen voor de project mascotte
Subcontractor Management
Alternative transport
Spills Leak
Clean Air
Cycling to work
We save seaturtles