Bollihoppa – Rhenus Projectbranding
Rhenus Intermodal Systems is gespecialiseerd in het organiseren van containervervoer. Ter land ter zee en in de lucht, als het moet. Ze zetten zich in om twee doelen na te streven. Allereerst proberen ze de meest optimale, logistieke oplossingen te bieden aan hun klanten. Daarnaast proberen ze hun professionals zo goed mogelijk te inspireren om zowel creatief, betrokken als flexibel te zijn.
Vraag
Rhenus Intermodal transporteert containers over land, zee en in de lucht. Ze wil mee bouwen aan een milieuvriendelijkere wereld. Dat er ruimte is om groener te werken, is voor hen overduidelijk. Maar hoe maak je er een positief verhaal van? En nog belangrijker: Kan je interne en externe medewerkers aanzetten om hieraan mee te werken?
Oplossing
Hey Hey ging in gesprek met Kurt (Rhenus). Er werd een nieuw project met bijhorende branding voorgesteld. Hier hoorde een slogan en mascotte bij. De veelzijdige Bollihoppa leek hier ideaal voor. Met zijn krachtige woorden: ‘Inventief, unisex, flexibel, Bollihoppa vindt een oplossing’ werd Bollihoppa intern gecommuniceerd als aanzet voor een meer ecologische levensstijl. Rhenus stimuleert een breed spectrum: minder plastic & papier, met de fiets naar het werk, telemeetings, sorteren en recycleren … Intern sloeg het aan, mensen begonnen op hun gedrag te letten en supporterden voor anderen, om het ook te doen. Extern werd in de communicatie verwezen naar de geleverde inspanningen én de behaalde resultaten. Wist je dat ze een apart ecologisch sponsorproject op poten hebben gezet? En op beurzen liepen mensen trots rond met een ecologische tote bag. Cool!